שחרור, הטמעה ומגע עם חייהם של מדינות אחרות הזרות ליהדות לוו בהטמעה של לא רק שפה ותרבות, אלא גם מוסר מרושע.
בולט במיוחד העלייה ברמת הזנות בקרב יהודים מגל העלייה ההמונית הראשונה ממזרח אירופה לאנגליה וארה”ב (1880), כאשר הדחייה הפתאומית של אורח החיים המסורתי ורעיונות מוסריים קשורים לא קוזזה על ידי השתלבות בסביבה החדשה והטמעת ערכיה.
גורמים שונים אך קשורים – גידול אנטישמיות, עיור, התרוששות, אובדן אמונות דתיות ומוסריות מסורתיות – תרמו להתפשטות הזנות בקרב יהודים במדינות רבות (ברוסיה ובמדינות אירופה אחרות, בארגנטינה, ארה”ב, צפון ודרום אפריקה, טורקיה וכו.).
במאה ה 19 הזנות המסחרית כביכול הייתה נפוצה, בקרב המארגנים שהיו בה יהודים רבים. בתופעה זו נעשה שימוש ובכל דרך אפשרית מוגזמת על ידי תעמולה אנטישמית.
על פי נתונים סטטיסטיים שפורסמו בשנת 1867 על ידי חודשי פריז “ארכיון ישראל דה פראנס” בקרב נשים נערות ליווי בפריס, לונדון, בריסל, המבורג, וינה, ורשה וקרקוב, אחוז הילדות היהודיות היה גבוה משמעותית מאשר לא יהודיות. זנות מסחרית קיבלה תמריץ חדש בקשר ליישוב שטחים נרחבים בארצות הברית, ארגנטינה, ברזיל, דרום אפריקה.
יש מידע על סרסורים יהודיים שנישאו לבנות יהודיות ממזרח אירופה שביקשו לברוח מעוני וחוסר חוק. הם לקחו אותם למדינות דרום אמריקה ואילצו אותם למכור את גופם שם. מידע כזה נשמר ברישומי דיוני בתי המשפט בארכיוני הערים הגדולות (ברלין, המבורג, לונדון וכו ‘). בשנת 1900 נעצרו בערים אלה 578 סרסורים בסך הכל, מתוכם 214 (37%) יהודים.
אחוז כה גבוה של יהודים בקרב העצורים מוסבר על ידי העובדה שארגונים יהודיים נלחמו ללא הרף בזנות וסגרו ללא רחמים סרסורים למשטרה. מרבית הסרסורים היהודים הגיעו מערים ועיירות במזרח אירופה. במיוחד רבים מהם פעלו בארגנטינה. ה”טמאים “הללו גורשו מהקהילה ויצרו ארגון משלהם” צבי מגדל “, שהיה בית כנסת ובית קברות נפרד בבואנוס איירס.
התפשטות הזנות בקרב יהודי האימפריה הרוסית הייתה קשורה גם לפוגרומים של 1881–82, עם פינוי היהודים מכפרים, שגזלו מהם כמחצית מיליון איש את פרנסתם, עם גירוש היהודים ממוסקבה (1891) ומעשים אנטי-יהודיים אחרים. ישנן עובדות כאשר נערות יהודיות מתחום ההתיישבות קיבלו אישור רשמי לעסוק בזנות – “הכרטיס הצהוב”, שבזכותו קיבלו את הזכות לגור בסנט פטרסבורג ובמוסקבה, שם רצו לקבל השכלה גבוהה.
מרכזי זנות הפכו לערים גדולות. בשנת 1872, בוורשה, היו נשים יהודיות 70% מהנשים שהיו עם “כרטיס צהוב”; בווילנה בשנת 1873 – 47%, בלבוב ובקרקוב בשנת 1874 – 27%. ב -30 מתוך 36 בתי הזונות שפעלו בשנת 1889 במחוז חרסון, הוחזקו גם נשים יהודיות.
מנהיגי הקהילות היהודיות בוורשה פנו שוב ושוב לרשויות שונות בטענות על פעילותם ללא הפרעה של סרסורים שהובילו נשים שפיתו על ידם לחו”ל. קהילות יהודיות בכל מקום נאבקו בזנות וסרסור.
בשנת 1905, בוורשה, ביימו פועלים יהודים (לרוב חברי ה”בונד “) את תוואי בתי הבושת היהודים והצפונות החשאיות (מה שמכונה אלפונס פוגרום); בין ההרוגים היו סרסורים יהודים.
הפגנות פוליטיות המוניות נגד “עבדות לבנה” התרחשו בניו יורק בשנים 1900–1901, בשיקגו בשנת 1909, בבואנוס איירס בשנת 1930. במאבק נגד זנות נקטו הקהילות היהודיות בזכרונות ונידוי. אנשי ציבור יהודים מילאו תפקיד משמעותי במאבק זה. מחקר שנערך על זנות בקרב יהודי גליציה בשנת 1903 מצא נשים נערות ליווי ממשפחות אורתודוכסיות.
תוכלו למצוא שירותי ליווי ונערות ליווי איכותיות בישראל לפגישה דיסקרטית ומעניינת ברגע זה בקטלוג ולא תצטערו על זה!